Psychological and pedagogical peculiarities of English-language writing communicative competence.

O. Lubianova

Abstract


The article discusses the concept of "writing communicative competence", reveals the psychological peculiarities of the process of teaching a foreign writing, pedagogical principles of the English-language communicative competence of the students – the future specialists of information technologies and provides examples illustrating how the above - mentioned principles can be put into practice in the National technical university of Ukraine "KPI".

Keywords


writing; communicative competence; psychology; pedagogical principles; educational process

GOST Style Citations


1. Бориско Н.Ф. Тенденции развития учебно-методических комплексов с учетом новых информационных и коммуникационных технологий // Іноземні мови. – № 3. – 2001. – С. 19.

2. Вітвицька С.С. Основи педагогіки вищої школи: [методичний посібник для студентів магістратури]. – К.: Центр навчальної літератури, 2003. – 316 с.

3. Ільченко М.Ю. Наукова та інноваційна діяльність у дослідницькому університеті // Інтернет ресурс: http://kpi.ua/science-11

4. Кузьмина Л. Г. Социокультурные аспекты развития иноязычной письменной речи в послевузовском образовании : дис… канд.пед.наук: 13.00.02. – М., 1998. – 206 с.

5. Мазунова Л.К. Письмо как способ и средство сохранения фенотипа «Человек культурный». Монография. – М, 2006. – С. 195 – 242.

6. Mороз І.В. Педагогічні умови запровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу: Монографія. – К.: Освіта України, 2005. – 146 с.

7. Ніколз Р. Ви слухаєте . – К.: Наука, 1957. – 25с.

8. Скляренко Н. К. Сучасні вимоги до вправ для формування іншомовних мовленнєвих навичок і вмінь // Іноземні мови. – 1999. – № 3. – с.3 – 7.

9. Скуратівська Г.С. Навчання писемного англійського професійного мовлення студентів фінансово-економічних спеціальностей: Автореферат десерт. на здобуття наук. ступеня канд. педаг. наук. – К.: КНЛУ, 2002. – 25с.

10. Rivers W. Teaching Foreign Language Skills. – Chicago: University of Chicago Press, 1981. – 576 p. 11. Swales J.M. Genre Analysis: English in Academic and Research Settings-Cambridge: Cambridge University Press, 2000 p. 14 – 15.



Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2015 Journal of the National Technical University of Ukraine “KPI”: Philology and Educational Studies

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN 2410-8278 (Online), ISSN 2307-1591 (Print)