Research and development activity organization of students at university.

Yuliana Lavrysh

Abstract


The article deals with main educational conditions for universities students‘ preparation for the research. The main concern is in the following notions: ―creativity‖ and ―research competency‖. Author clarifies organizational and educational peculiarities of future scientists studying.


Keywords


creativity; research competency; scientific thinking; researching method

References


Ансимова Н. П. Модель поэтапного и последовательного формирования научно-исследовательских компетенций педагогических кадров в системе вузовского и послевузовского образования / Н. П. Ансимова, О. В. Ракитина // Подготовка научных кадров

и формирование научно- исследовательских компетенций : монография / под науч. ред. д-ра истор. наук М. В. Новикова. –Ярославль : Изд-во ЯГПУ, 2009. – С. 129–130.

Горкуненко П. П. Основи науково-педагогічних досліджень : навч.-метод. по-сіб. для студентів педагогічних коледжів і училищ / П. П. Горкуненко. – Рівне : РДГУ, 2005. – 98 с.

Каташинська I. Формування готовності вчителя до дослідницької педагогічної діяльності в умовах поетапної підготовки студентів педагогічного вузу ; дис. канд. пед. наук: 13.00.02. – К . , 1996. –202 с.

Леманн Г. Способные студенты и работа с ними // Современная высшая школа. –

– № 4. – С. 29-40.

Микитюк О. М. Становлення та розвиток науково-дослідної роботи у вищих педагогічних закладах України (історико-педагогічний аспект) : [монография] / О. М. Микитюк ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. – Х.: ОВС, 2001. – 256 с.

Шейко В. М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності: Підручник/ В. М. Шейко, Н. М. Кушнаренко. – К.: Знання, 2003. – 295 с.


GOST Style Citations




Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2015 Journal of the National Technical University of Ukraine “KPI”: Philology and Educational Studies

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN 2410-8278 (Online), ISSN 2307-1591 (Print)