THE ROLE OF PRESENTATION IN EDUCATIONAL PROCESS

N. V. Chizhova, I. I. Antonenko

Abstract


The article highlights the main features of the modern educational process at the university. The purpose of the university is not only to provide students with deep theoretical knowledge and practical skills, and above all to create a mobile person, capable to self-development, self-education and using creative approach to solve any problem. The article emphasizes the importance and necessity of using interactive teaching methods, among which the multimedia presentation takes the special place. Its main functions, features and capabilities illustrate its undeniable advantages. There are four main stages in the preparation of any presentation: plan development, scientific research, direct preparation and rehearsing the presentation. The article describes the main requirements for text components of slides. It presents and illustrates examples of opening and closing demonstrative techniques. The authors, based on their own experience of teaching, demonstrate how the presentation can be used in the study of foreign languages in higher technical education.


Keywords


interactive methods; mobility; multimedia presentation; self-development; self-education

Full Text:

PDF

References


Amirova, L.A. & Amirov, A.F. (2011). Razvitie kachestv mobil'noj lichnosti na jetape doprofessional'noj socializacii [The development of mobile personal qualities at the stage of professionalsocialization]. Ufa, Russia: “Vagant”.

Zhivotovskaja, I. G. (2001) Globalizacija i obrazovanie: institucional'nyj i jekonomicheskij aspekty [Globalization and education: institutional and economic aspects]. M., Russia: INION.

Kotmakova, T.B. (2011) Formirovanie lichnostnoj mobil'nosti kak professional'nogo kachestva budushhih specialistov v processe obuchenija v vuze [Formation of personal mobility as the professional quality of the future experts while training in high school] Unpublished candidate dissertation, Habarovsk, Russia.

Morkotun, S. B. (2011) Pedahohichni umovy formuvannia prezentatsiinykh umin studentiv mahistratury u protsesi profesiinoi pidhotovky [Pedagogical conditions of forming the presentation skills of magistracy students in professional training] Extended abstract of candidate’s thesis, Zhytomyr, Ukraine.

Olendr, T.M.(2012) Proghramy pidghotovky studentiv pryrodnychykh specialjnostej, shho zdobuvajutj osvito-kvalifikacijnyj rivenj bakalavra u SShA j Ukrajini: porivnjaljnyj aspekt [Programs prepare students of natural specialties to get education and qualification level of bachelor's degree in the United States and Ukraine: a comparative aspect]. Visnyk Cherkasjkogho universytetu: Serija «Pedaghoghichni nauky», 147, 32-38.

Pometun, O. I. & Pyrozhenko, L. V. (2004). Suchasnyi urok. Interaktyvni tekhnolohii navchannia [Modern lesson. Interactive learning technologies]. Kyiv, Ukraine: Vydavnytstvo A.S.K.

Stoika, O.Ya. (2015) Transformatsiini protsesy u vyshchii shkoli SShA [Transformation processes in high school of the USA] Unpublished candidate dissertation, Ternopilskyi natsionalnyi ped.universytet im.V.Hnatiuka, Ternopil, Ukraine.

Shevchenko, I. A. (2012). The use of multimedia presentations as a modern means of education in post-graduate education. Komp'juter u shkoli ta sim'ji, 1, 23-26.

Evans, V. & Dooley, J. (2015). Access 3 Presentation Skills Teacher’s Book. Newbury: Express Publishing.


GOST Style Citations


1. Амирова Л.А., Амиров А.Ф. Развитие качеств мобильной личности на этапе допрофессиональной социализации [Текст]: монография / Л. А. Амирова, А. Ф. Амиров. – Уфа: Вагант, 2011. – 194с.

2. Животовская И. Г. Глобализация и образование: институциональный и экономический аспекты / И.Г. Животовская // Глобализация и образование: Сборник обзоров. – М. :ИНИОН, 2001, – С. 21-38.

3. Котмакова Т.Б. Формирование личностной мобильности как профессионального качества будущих специалистов в процессе обучения в вузе: дис. … канд. пед. наук : 13.00.08 / Котмакова Татьяна Борисовна. – Хабаровск, 2011. – 198с.

4. Моркотун С. Б. Педагогічні умови формування презентаційних умінь студентів магістратури у процесі професійної підготовки : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед.наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / С.Б. Моркотун. — Житомир, 2011. — 22 с.

5. Олендр Т.М. Програми підготовки студентів природничих спеціальностей, що здобувають освіто-кваліфікаційний рівень бакалавра у США й Україні: порівняльний аспект/ Т.М. Олендр // Вісник Черкаського університету: Серія «Педагогічні науки». – 2012. – Вип. 147. – С. 32-38.

6.Пометун О. I., Пироженко Л. В. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук. метод. посіб. – К.: Видавництво А.С.К., 2004. – 192c.

7. Стойка О.Я. Трансформаційні процеси у вищій школі США: дис. …кандидата пед. наук : 13.00.04 / Олеся Ярославівна Стойка. – Ужгород, 2015. – 262с.

8. Шевченко І. А. Використання мультимедійних презентацій як сучасного засобу навчання в системі післядипломної освіти [ Електронний ресурс ] / І. А. Шевченко // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2012. – № 1. – С.23-26. – Режим доступу до журн.: http://nbuv.gov.ua/UJRN/komp 2012 1 9

9. Evans V. Access 3 Presentation Skills Teacher’s Book / Virginia Evans, Jenny Dooley// – Newbury: Express Publishing, 2015. – 47 p. 



Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2017 Journal of the National Technical University of Ukraine “KPI”: Philology and Educational Studies

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN 2410-8278 (Online), ISSN 2307-1591 (Print)