Interactive Technologies in the Process of Learning English by Students at Higher Technical Educational Institution.

K. O. Galatsyn, A. M. Feschuk

Abstract


In article the essence of concept of interactive technology, and also its role in the course of studying of English by students of the highest technical educational institution reveals; some interactive methods are analyzed: technologies of cooperative training, work in couples (static couple, dynamic couple, variation couple), work in small groups (“Dialogue”, “Synthesis of thoughts”, “Joint project”, “Information search”, “A circle of ideas”), generalization of ideas (or “ideological engineering”), a clusterization (“an associative bush”, “a Bengalese spark”), a method of a problem seminar, problem dialogue search, dialogue discussion, a problem situation, “Training – Study” method, operational stages of interactive technologies: organizational, motivational, informational, substantial and procedural, productive and reflexive and self-regulatory; studying of foreign (English) language by future engineers of the technical direction as the integral component of their general vocational training is considered; it is defined that success of realization by the teacher of English of such functions depends first of all on his professional skills, communicative culture and perfect possession of interactive technologies; ways of activation the educational process directed on studying English at higher technical educational institution.

Keywords


interactive technology; interactive methods; language learning; higher technical educational institution; technology of group training

References


Amiragova, N. S. (2009). Introduction of interactive technologies in the course of training in foreign languages. Proceedings of the Interuniversity Theoretical and Practical Conference “Use of interactive methods when teaching language and literature in secondary and higher educational institutions”, (pp. 54–57). Jevpatorija : RVNZ Kryms'kyj gumanitarnyj universytet [in Ukrainian].

Halatsyn, K.O. (2012). Peculiarities of formation the communicative culture of students at higher technical educational institutions. The scientific bulletin of VNU named after Lesya Ukrainka, (pp. 54-58). Luc'k : RVV Vezha. – Iss. № 8 (233). [in Ukrainian]

Halatsyn, K. O. (2012). Conditions of formation of communicative culture of students at higher technical educational institutions. Annual Scientific and Pedagogical Journal “Youth and market”, 7 (90), 144-147 [in Ukrainian].

Glushok L. M. (2010). Application of interactive methods when teaching English in Hmelnitsky humanitarian and pedagogical academy. Pedagogical discourse,56-59 [in Ukrainian].

Zubenko, O. V. Interactive technologies of training at learning foreign languages at technical universities. Proceedings of the International Theoretical and Practical Conference : Humanism and Education. Electronic scientific edition[in Ukrainian].

Malashevska, K. O. (2009). Experimental program of the formation of communicative culture of future engineers. Luc'k : Volynian National University named after Lesya Ukrainka. [in Ukrainian]

Pometun, O., Pyrozhenko L. (2002). Interactive learning technologies: theory, practice, experience. Kyiv, Ukraine [in Ukrainian].

Serdjuk, T. V. (2009). Formation of subject motivation by means of interactive technologies. Scientific notes of Vinnytsia state pedagogical university named after M. Kotsyubinsky. Ser.: Pedagogics and psychology, 26, 56–60 [in Ukrainian].


GOST Style Citations


1. Амірагова Н. С. Впровадження інтерактивних технологій у процесі навчання іноземних мов / Н. С. Амірагова // Використання інтерактивних методів при викладанні мови та літератури у середніх та вищих навчальних закладах : матеріали міжвуз. наук.-практ. конф. – Євпаторія : РВНЗ Кримський гуманітарний університет, 2009. – С. 54–57.

2. Галацин К.О. Особливості формування комунікативної культури студентів вищих технічних навчальних закладів / К. О. Галацин // Науковий вісник ВНУ ім. Лесі Українки. – Луцьк : РВВ Вежа, 2012.– № 8 (233). – С. 54–58.

3. Галацин К. О. Умови формування комунікативної культури студентів вищих технічних навчальних закладів / К. О. Галацин // Молодь і ринок : щорічний наук.-пед. журн. – Дрогобич : РВВ «Коло», 2012. – № 7 (90). – С. 144–147.

4. Глушок Л. М. Застосування інтерактивних методів при викладанні англійської мови у Хмельницькій гуманітарно-педагогічній академії / Л. М. Глушок // Педагогічний дискурс. – 2010. – Серпень. – С. 56–59.

5. Зубенко О. В. Інтерактивні технології навчання при вивченні іноземних мов в технічному ВНЗ. Вінницький національний технічний університет (м. Вінниця, Україна) / О. В. Зубенко, С. О. Медведєва // Гуманізм та освіта: міжнародна науково-практична конференція. Електронне наукове видання матеріалів конференції.

6. Малашевська К. О. Експериментальна програма формування комунікативної культури майбутніх інженерів / Малашевська К. О. – Луцьк : Волинський національний університет імені Лесі Українки, 2009. – 88 с.

7. Пометун О. І. Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід/ О.І. Пометун, Л.В. Пироженко. – К.: 2002. – 135с.

8. Сердюк Т. В. Формування предметної вмотивованості засобами інтерактивних технологій / Т. В. Сердюк // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету ім. М. Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія : зб. наук. пр. / редкол.: М. І. Сметанський (голова) та ін. – Вип. 26. – Винниця : ТОВ «Планер», 2009. – С. 56–60. 





Copyright (c) 2015 Journal of the National Technical University of Ukraine “KPI”: Philology and Educational Studies

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN 2410-8278 (Online), ISSN 2307-1591 (Print)